TÜBİTAK’tan haberimize dava

“TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor” başlıklı haber nedeniyle BirGün’e 100 bin liralık tazminat davası açıldı. Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere göre yapılan haberin haksız ve mesnetsiz olduğu iddia edildi.

TÜBİTAK’tan haberimize dava

Haber Merkezi

Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), gazetemiz BirGün’e 100 bin liralık ‘manevi’ tazminat davası açtı. “TÜBİTAK damadın vakfına çalışıyor” başlıklı 21 Ağustos’ta yayımlanan haber nedeniyle gazetemiz BirGün’e, İmtiyaz Sahibi İbrahim Aydın’a ve muhabirimiz İsmail Arı’ya Ankara 18’inci Asliye Hukuk Mahkemesi’nde 100 bin TL’lik dava açıldı.

TÜBİTAK’ın avukatları haberin yayımlanmasından 7 gün sonra Ankara Nöbetçi Asliye Hukuk Mahkemesi’ne dilekçe verdi. TÜBİTAK’ın avukatları tarafından 27 Eylül’de verilen dilekçenin ardından 2 Eylül’de BirGün’e dava açıldı.

Haberde TÜBİTAK’ın AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın damadı Selçuk Bayraktar ile kardeşi Haluk Bayraktar’ın Türkiye Teknoloji Takımı (T3) Vakfı’nın düzenlediği TEKNOFEST için bu yıl da 7,6 milyon TL harcadığına yer veriliyordu. Haberde Haluk Bayraktar’ın aynı zamanda TÜBİTAK yöneticisi olduğuna da işaret ediliyordu.

tubitak-tan-haberimize-dava-919844-1.

Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere yer verilen habere göre TEKNOFEST Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali için iki ayrı ihale düzenlendi. İlk ihale, 2 Temmuz’da TEKNOFEST kapsamında Intercity İstanbul Park’ta düzenlenen ‘Uluslararası ve Liseler Arası Efficiency Challenge Elektrikli Araç Yarışları’ organizasyonu için yapıldı. İhalenin tam 3 milyon 64 bin TL’ye BRC Kongre ve Etkinlik Hizmetleri şirketine verildiği açıklandı. İkinci ihale ise 14 Temmuz’da düzenledi. İhalenin TEKNOFEST kapsamında düzenlenecek olan ‘Altı uluslararası insansız hava araçları yarışması, iki liseler arası insansız hava araçları yarışması ve bir uluslararası serbest görev insansız hava araçları yarışmaları organizasyonu’ için düzenlendiği açıklandı. Organizasyon ihalesinin, Tan Turizm Havayolu Şirketi’ne 4 milyon 574 bin TL’ye verildiği belirtildi. T3 Vakfı’nın internet sitesinde yer alan ‘Projelerimiz’ kısmında ‘TEKNOFEST’ başlığı yer alıyor.
TÜBİTAK’ın avukatları tarafından hazırlanan dava dilekçesinde, haberin kurumun kişilik haklarına saldırı niteliği taşıdığı iddia edildi. Haberle TÜBİTAK’ın gerçek dışı ithamlarla hedef alındığı öne sürüldü. Haber, Kamu İhale Bülteni’nde yer alan bilgilere göre yapılmasına rağmen dilekçede, haberde yer alan ifadelerin haksız ve mesnetsiz olduğu savunuldu. Ayrıca haberin, TÜBİTAK hakkında olumsuz intiba oluşturmak için yapıldığı ileri sürüldü. Kişilik değerlerinin ihlali gerekçesiyle manevi zararların oluştuğu iddia edilen dilekçede, “Kurumun resmi internet sitesinden ve Twitter sosyal medya hesabından kamuoyunun bilgisine sunulmak üzere konunun önemine binaen açıklama yapılmıştır. Yapılan karalamalar ve saldırılar devam ederken müvekkil kurum duruşundan hiçbir zaman taviz vermemiştir” denildi. Dilekçede, TÜBİTAK’ın ‘çığır açıcı bilimsel atılımlarla Türkiye’nin milli teknoloji hamlesine ve dönüşümüne liderlik edecek öncü kurum’ olduğu da iddia edildi. Dilekçede, TÜBİTAK bütçesinden, T3 Vakfı’na ödeme yapılmadığı öne sürüldü.

Neden BirGün?

Bağımsız bir gazete olarak amacımız, insanlara hakikati ulaştırarak ülkede gerçek bir demokrasi ve özgürlük ortamının yeşermesine katkı sunmak. Bu nedenle abonelikten elde ettiğimiz geliri, daha iyi bir gazeteciliği hayata geçirmek, okurlarımızın daha nitelikli ve güvenilir bir zemin üzerinden bilgiyle buluşmasını sağlamak için kullanıyoruz. Çünkü banka hesabını şişirmek zorunda olduğumuz bir patronumuz yok; iyi ki de yok.

Bundan sonra da yolumuza aynı sorumluluk bilinciyle devam edeceğiz.

Bu yolculukta bize katılmak ve bir gün habersiz kalmamak için
Bugün BirGün’e Abone Ol.

BirGün; seninle güçlü, seninle özgür!

BirGün’e Destek Ol